Subject: Seisukoha küsimine AvTS § 12 lõike 2 prim 1 osas
From: Ülle Riiner <[email-masked]>
To: "AKI info"
Date: Thu, 4 Jul 2024 16:45:09 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere.

Avaliku teabe seaduse (AvTS) § 12 lõige 1 sätestab, millised dokumendid
tuleb dokumendiregistris registreerida ja dokumendiregistri avalikus
vaates kuvada.

Sama paragrahvi lõike 21 sätestab, et isikuga seotud dokumente, mis on
juba kantud teise andmekogusse ja millele on isiku juurdepääs tagatud, ei
pea dokumendiregistrisse kandma.

Palume Andmekaitse Inspektsiooni seisukohta AvTS § 12  lõike 21 sõnastuse
osas „………..mis on juba kantud teise andmekogusse ja millele on isiku
juurdepääs tagatud“ – mida on mõeldud sõnastuse „millele on isiku
juurdepääs tagatud“ all.

Kui tegu on andmekogusse/infosüsteemi kantavate avalike dokumentidega (nt
puhkuse ja lähetuse käskkirjad riigitöötaja iseteenindusportaalis),  on
võimalik lisada link vastavale andmekogule ja isikutel on võimalik seal
avalikke dokumente näha,

aga kui tegemist on andmekogusse/infosüsteemi kantavate
juurdepääsupiiranguga dokumentidega, mida on sellisel juhul mõeldud AvTS §
12 lg 21 sätte sõnastuse all.

Lugupidamisega

Ülle Riiner
spetsialist
Viljandi Vallavalitsus

Aadress: Kauba tn 9 Viljandi
71020 Viljandimaa

Telefon: 53990690

E-post:  <mailto:[email-masked]> [email-masked]

Koduleht:  <http://www.viljandivald.ee/> www.viljandivald.ee